Historia marki zaczyna się w 1720 roku, kiedy to Fargeon – nadworny perfumiarz i gorzelnik Ludwika XV i jego dworu – zakłada dom perfumeryjny Maison Oriza. Pierwszym klientem domu zostaje sam Ludwik XV, nadając mu dodatkowo tytuł oficjalnego dostawcy francuskiego dworu. Nazwa pochodzi od łacińskiej nazwy najpopularniejszej na świecie odmiany ryżu oriza sativa (ryż siewny), nawiązując do wytwarzanych przez Fargeona ryżowych kremów i pudrów. Rodzina Państwa Fargeon pozostała uprzywilejowana aż do panowania Ludwika XVI, ciesząc się nawet przychylnością królowej Marii Antoniny, znanej z bardzo wyrafinowanego gustu. Rewolucja francuska zmieniła dotychczasowy porządek, a dom perfumeryjny Oriza niewzruszenie służył nowej władzy, kradnąc zapachem serca Napoleona Bonaparte, cesarzowej Józefiny a później cesarza Napoleona III.
Od 1811 właścicielem firmy zostaje Louis Legrand, otwierając jednocześnie wspaniały butik przy słynnej na cały świat, luksusowej rue Saint-Honoré w Paryżu. Sumiennie pracuje na utrzymanie doskonałej reputacji, a dom perfumeryjny będzie od tej pory na jego cześć znany jako Oriza L. Legrand. Jego następcą od 1860 zostanie Antonin Raynaud. W okresie zarządu tych wybitnych przedsiębiorców dom perfumeryjny staje się wręcz wzorcowym przedsiębiorstwem, wyznaczającym trendy, wdrażającym innowacje, patentującym przełomowe rozwiązania co zostało doceniane w wielu krajach Europy m.in. tytułem oficjalnego dostawcy dworu Anglii, Włoch, carskiej Rosji i oczywiście Francji. Ukoronowaniem ich wysiłków było zdobycie głównej nagrody, słynnej Grand Prix, paryskiej Wystawy Światowej roku 1900.
Nowe karty w historii firmy od 2012 zapisuje grupa przedsiębiorców, która po latach spędzonych na badaniach, kolekcjonowaniu źródłowej dokumentacji, receptur i zapisków, wspierana przez francuskich rzemieślników i kilka rodzinnych firm, kontynuuje perfumeryjną działalność z poszanowaniem dla wspaniałej tradycji.